Obľúbené (0) 0 Obľúbené

Zoznam obľúbených položiek je prázdny!

Preniesť do obchodu

ZAMERANÉ NA ÚSPECHY
© Getty Images

Od boomerov po zoomerov: generácie v skratke

Výživa

Mileniáli, boomeri, zoomeri, Gen X, Y, Z – počuli ste už o týchto generáciách no neviete, koho označujú? V tomto článku sa dozviete viac o štyroch hlavných generáciách súčasnej doby.

Generácia, do ktorej patríte, určuje viac než len Váš vek. Nevyhnutne formuje aj Váš charakter. Napríklad generácia mileniálov vyrástla v 80. a 90. rokoch 20. storočia počas informačného veku, čo znamená, že je zvyknutá na rýchle a pohodlné získavanie informácií. Ľudia z Gen X vyrastali v 60. a 70. rokoch s oboma pracujúcimi rodičmi (niečo, čo predchádzajúce generácie nezažili), takže bývali často sami doma. To ich predurčilo k tomu, že sa z nich stali mimoriadne vynaliezaví a nezávislí jedinci.

Nižšie si priblížime štyri hlavné generácie súčasnej doby: Gen Z, mileniáli, Gen X a boomeri. Prinášame prehľad vlastností a potrieb v oblasti starostlivosti o zdravie každej z nich a odhalíme tiež, za akým účelom vyhľadávajú výživové doplnky.

Boomeri (1946 – 1964)


179 miliónov ľudí v Európe (22 % celkovej populácie vo veku 25 a viac rokov)*
Viac než 70 % použilo výživové doplnky za posledných 12 mesiacov**

Ľudia patriaci do tejto generácie, ktorej pomenovanie je odvodené od neobvyklého nárastu pôrodnosti v povojnovom období, sa dožívajú dôchodkového veku. Na rozdiel od generácie svojich rodičov sa však väčšina boomerov rozhodla ďalej pracovať namiesto toho, aby si užívala bezstarostný život v dôchodkovom veku. Z tohto dôvodu vedú boomeri aktívny životný štýl v kruhu rodiny, priateľov a pracovných záväzkov. Prežiť starobu v dobrom zdraví a udržať si energiu je pre nich dôležitejšie než bolo pre ich rodičov v rovnakom veku.

Najčastejšie zdravotné problémy: Problémy súvisiace s pribúdajúcim vekom, ako je vysoký krvný tlak, zdravie kĺbov, zdravý zrak a zachovanie si duševnej stability. Ľudia z tejto generácie uprednostňujú výrobky ako Nutrilite™ Double X , Nutrilite™ Omega-3 Complex (Omega-3 komplex) alebo Nutrilite™ Cal Mag D Plus .

© Getty Images

Gen X (1965 – 1980)


172 miliónov ľudí v Európe (21 % celkovej populácie vo veku 25 a viac rokov)*
Viac než 70 % použilo výživové doplnky za posledných 12 mesiacov**

Generácia X je často označovaná za „medzigeneráciu“, pretože sa nachádza kdesi uprostred medzi staršími boomermi a mladšími mileniálmi. Táto generácia bola prvou, ktorá zaznamenala nárast počtu pracujúcich matiek, a preto v detskom veku trávila viac času staraním sa o seba než predchádzajúce generácie. Vďaka tomuto fenoménu sa stali maximálne nezávislou a vynaliezavou skupinou ľudí, ktorí si radšej opravia niečo sami namiesto toho, aby požiadali o pomoc iných. Gen X tiež zaznamenala nárast zmien v oblasti stravovania a cvičenia. Usiluje sa o prežitie staroby v dobrom zdraví, aktívny životný štýl a zdravšie stravovanie (menej sacharidov, tukov a lepku).

Najčastejšie zdravotné problémy: Všeobecné problémy, ako sú bolesti chrbta a krku, únava a nedostatok energie. Ľudia z Gen X siahajú po výživových doplnkoch, ktoré ich môžu udržať v dobrom zdraví a nabitých energiou. Sú to doplnky ako napríklad Nutrilite™ Vitamín B Plus , Nutrilite™ All Plant Protein a Nutrilite™ Balance Within .

Mileniáli/Gen Y (1981 – 1996)


172 miliónov ľudí v Európe (21 % celkovej populácie vo veku 25 a viac rokov)*
Viac než 80 % použilo výživové doplnky za posledných 12 mesiacov**

Druhá najväčšia generácia súčasnosti, mileniáli, vyrastali s internetom. Sú to mimoriadne technologicky zdatní jedinci a patria do jednej z prvých generácií, ktoré vstupujú do pracovného procesu s tým, že vedia o novej technológii viac než mnohí ich starší kolegovia. Mileniáli to mali ťažké v oblasti kariérneho rastu z dvoch dôvodov – kvôli generácii boomerov, ktorá neodišla do dôchodku, a globálnej finančnej kríze v roku 2008. Preto má mnoho mileniálov jedno alebo dve zamestnaniami a ďalšie „bočné aktivity“, ako je predaj remeselných výrobkov, online koučing, práca na voľnej nohe a podobne. Pokiaľ ide o nakupovanie, mileniáli dbajú viac na pohodlie a úsporu peňazí. Vyhľadávajú značky, ktoré ponúkajú maximálne pohodlie za najnižšiu cenu.

Najčastejšie zdravotné problémy: Súvisia najmä s celkovou pohodou a imunitou, úľavou od príznakov stresu, únavy a vyčerpania. Veľký dôraz kladú na zdravý vzhľad. V porovnaní s Gen X a boomermi aktívne vyhľadávajú alternatívne riešenia, ktoré sú účinné, chutné a praktické, ako sú žuvacie tablety, obohatené nápoje alebo rýchlo rozpustné prášky.

Ženy z generácie mileniálov sú vo veku, kedy uvažujú o materstve, prípadne už matkami sú a vyhľadávajú prospešné špecializované výrobky .

© Getty Images

Gen Z (1997 – 2012)


138 miliónov ľudí v Európe (16 % celkovej populácie vo veku 25 a viac rokov)*
Viac než 78 % použilo výživové doplnky za posledných 12 mesiacov**

Väčšina ľudí z generácie Z (nazývaných tiež „zoomeri“), ako najmladšej generácie v tomto článku, začína vstupovať do pracovného procesu. Sú veľmi aktívni v otázkach sociálneho a environmentálneho rozvoja. Rovnako ako mileniáli, ľudia z Gen Z sú neuveriteľne technicky zdatní a je pravdepodobné, že si dokážu opraviť svoj vlastný notebook namiesto toho, aby ho odniesli do servisu. Sú rasovo a etnicky rôznorodejší než ktorákoľvek predchádzajúca generácia a sú na dobrej ceste stať sa najvzdelanejšou generáciou. Z tohto dôvodu sa ľudia z Gen Z neradi vystavujú nadbytočnému množstvu informácií. Naopak, chcú vedieť len to najpodstatnejšie.

Najčastejšie zdravotné problémy: Ich hlavnými prioritami sú duševné zdravie a problémy so spánkom. Zaujímajú sa o to, ako ich zdravie a strava ovplyvňujú oba z týchto aspektov. Vyhľadávajú výrobky s rýchlym nástupom účinku a atraktívnym formátom, ako sú napríklad žuvacie výživové doplnky.


*Euromonitor International, 2020, základ = celková európska populácia staršia ako 20 rokov
**Ipsos, 2020, 6 európskych krajín, Turecko a Austrália

Používame cookies (koláčiky), aby sme vám na našich stránkach zaručili čo najväčšie pohodlie. Cookies sú súbory, ktoré sa uchovávajú vo vašom prehliadači, využívajú ich viaceré webové stránky, aby sa prispôsobili vašim osobným požiadavkám.

Používaním našich webových stránok bez zmeny nastavenia, súhlasíte s používaním cookies.

Rozumiem