Nákupný košík (0) 0 Nákupný košík

Košík je prázdny

Preniesť do obchodu

Nakupovať
ZAMERANÉ NA ÚSPECHY
© Shutterstock

Tipy, ako doma relaxovať bez sledovania televízie

Obchodný Život

5 alternatív k Netflixu, ktoré vám pomôžu prekonať dlhé týždne strávené doma

Keď uviazneme doma bez možnosti vyjsť von a stretávať sa s ľuďmi ako obvykle, ľahko prepadneme hodinám stráveným pred obrazovkou. Všetci sme si vedomí toho, že sa musíme snažiť obmedziť čas, ktorý naše deti trávia sledovaním obrazovky. Niektoré štúdie však zistili, že dospelí trávia pozeraním na obrazovku v priemere 11 hodín. Dialo sa to v časoch, keď svet ešte nepoznal koronavírus, predtým, ako sa hlavnými prostriedkami na spojenie s okolitým svetom stali videochat, sociálne siete či aplikácie umožňujúce posielanie skupinových správ. Nadmerné sledovanie obrazovky spôsobuje, okrem iných zdravotných problémov, namáhanie očí, bolesť hlavy či ospalosť.

Venovať pár hodín denne vytváraniu niečoho kreatívneho či praktického, môže zvýšiť vaše duševné zdravie a zvihnúť sebavedomie. Tu je niekoľko tipov, ako vás dostať z pohovky a odvrátiť vašu pozornosť od streamovania či sledovania televízie.

  1. Prečítajte si knihu - Fakt, že sme v týchto dňoch všetci zatvorení v našich domovoch, je ideálny spôsob ponoriť sa do iného sveta a prečítať si to, na čo sme doteraz nemali čas (alebo si vypočuť audioknihu). Či už túžite siahnuť po svojej obľúbenej literatúre, prečítať si niečo od klasikov alebo sa prepracovať zoznamom bestsellerov v novinách, pohodlne sa usaďte v kresle, otvorte knižku a vychutnajte si ju. Ak chcete to, čo čítate, zdieľať s ostatnými, prečo nezorganizovať knižný klub Zoom s priateľmi a rodinou? Ak je výber vo vašej knižnici trochu obmedzený, navštívte miestnych a medzinárodných poskytovateľov bezplatných elektronických kníh či audiokníh. Tip: Bezplatné knihy nájdete v obchode Google Play v sekcii „Top Free“ a na Apple Books.

  2. Naučte sa nové zručnosti - ideálne niečo, čo môžete robiť manuálne, ako napríklad maľovanie, hranie na hudobný nástroj, pečenie alebo rôzne remeslá, aby ste tak užitočne využili čas, ktorý máte k dispozícii. Predstaviteľ pozitívnej psychológie Mihály Csíkszentmihályi zaviedol termín „stav Flow“ (inak nazývaný „plynutie“), ktorým opisuje pocit, kedy človek dokáže stratiť pojem o čase pri vykonávaní istej činnosti. Vo svojej knihe Flow: Psychológia optimálneho prežívania uviedol, že plynutie je „stav, v ktorom sú ľudia ponorení do určitej činnosti a nič iné sa im nezdá dôležité". Ideálne pre aktuálnu situáciu!

    Zapojte do činností aj deti. Ak hľadáte nejaké jednoduché tvorenie, stiahnite si tieto súbory PDF, ktoré si môžu vyskúšať aj tí najmenší. Môžete svojim deťom pomôcť vystrihnúť a nalepiť motýľa Perfect Harmony a spoločne dotvoriť bodky včielky Bee Bee.

  3. Zasaďte niečo - Aj keď nemáte záhradu, váš domov sa môže tešiť z izbových rastlín či kvetináča na okno plného kvetov. Výskum preukázal, že rastliny zlepšujú kvalitu a vlhkosť vzduchu, redukujú stres a zvyšujú produktivitu. Ak ste si nie príliš istý vaším citom pre kvety, môžete si zvoliť nenáročné rastliny ako napríklad sukulenty. Peace Lily si tiež nevyžaduje veľkú pozornosť, stačí jej len málo svetla, mierna teplota a vlhká pôda.

  4. Dokončite všetky zameškané úlohy v domácnosti - opravte pokazený zvonček na dverách alebo namontujte zopár poličiek. Hovorili ste predsa, že to urobíte, keď budete mať trochu viac času. Práve teraz máte šancu. Ak už patríte k skúseným domácim majstrom, teraz je ten správny čas odškrtnúť si v zozname všetky nedokončené úlohy a vychutnať si pocit zadosťučinenia. Ak nie ste zručný typ a narábanie s kladivom či elektrickým náradím vám príliš nejde, počkajte, kým skončí karanténne obdobie a až potom sa pustite do veľkého majstrovania...

  5. Začnite pracovať na novom projekte - Vytvorte si vlastný rodinný fotoalbum alebo si urobte poriadok v skriniach a zásuvkách na spôsob Marie Kondo. Naučte sa nový jazyk. Dajte si záväzok venovať svojmu novému projektu 20 minút denne a možno budete milo prekvapení, koľko toho dosiahnete.

Ďalšie tipy a rady nájdete na špecializovanej stránke #togetherathome .

Súvisiaci obsah

Deň vo vlastných kúpeľoch

ARTISTRY

Viac

Používame cookies (koláčiky), aby sme vám na našich stránkach zaručili čo najväčšie pohodlie. Cookies sú súbory, ktoré sa uchovávajú vo vašom prehliadači, využívajú ich viaceré webové stránky, aby sa prispôsobili vašim osobným požiadavkám.

Používaním našich webových stránok bez zmeny nastavenia, súhlasíte s používaním cookies.

Rozumiem